torsdag 29. august 2013

It was a moment for the books

Fine øyeblikk i løpet av en pendlerdag.
Våkne 40 sekunder før vekkerklokken. 05.26.
Morgensol over sjøen. Havregrøt med nyrørt jordbærsyltetøy.
Jada, tid til ordentlig frokost skal likvel legges inn.
Frisk luft i fjeset og fredelige omgiver på sykkeltur til togstasjonen.
Spennende bok på toget som gjør at minuttene flyr og søvnen holder seg unna.
Mestringsfølelse på jobben. Veldig hyggelige kollegaer. 
Kikerter på salaten til lunsj. Et smil.
=Osloselgeren som sa; 
"beklager hvis jeg har spurt dere før, men jeg klarer ikke å huske alle som går forbi."
Sitteplass på toget. Luksus! Smoothie som mellommåltid. 
Den nederlandske jenta som ville lære norsk ved siden av meg på toget. 
Magisk ettermiddagstur med Lykke, måkeskrik, bølgebrus og vind i trærne.
Jeg liker det. Jeg prøver i hvert fall å overbevise meg selv om at gledene overskygger all tiden borte.

Soverom.
Nesten ferdig. Skuffer og orden i garderobeskap, kurv til Lykke, bilder over sengen.
Det blir fint. Jeg elsker gulvet, fargen på veggene og åpen garderobeløsning. 
Endelig er det mulig å slappe av og sove godt i leiligheten. 

3 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en deilig dag :) Det er viktig å ta seg god tid med frokosten - her i huset er fungerer frokosttiden som "stille-før-stormen".
    En begynner å merke at høsten kommer snikende nå. Skarpere luft, tidligere mørkt og i kveld kom jammen regnværet også. Men selv om høsten er en finfin tid så tviholder jeg allikevel på sommeren med å bruke sandaler på jobben (Yes! Endelig fått emg jobb!!).

    Kos deg med hverdagsgledene - ha nyrørte jordbær på grøten hver eneste morgen :)
    Herlig å se at dere begynner å komme mer i orden og at ting begynner å falle på plass :)
    Stor klem

    SvarSlett
  2. Kjære gode Katrine - nå har jeg sittet her og lest meg opp på bloggen din, alt som skjer i livet ditt - og jeg har sett fineste bilder av en flott leilighet med lekkert nyoppusset bad og et kjøkken som bare ser smashing ut :) også lser jeg at du trives og elsker denne nye plassen, at du har fått jobb (HURRAY!!!) - og det høres ut som om, selv om mye av tiden suser av gårde, så er du glad og fornøyd! jeg er så glad sammen med deg - og dette er jo et helt nytt kapitel, et helt nytt liv :) jeg ønsker deg bare så mange gode dager, glade og lykkelige stunder med mann og hund - fine jobbkollegaer og trivsel både her og der - og så gleder jeg meg til å henge med videre i høst og følge med på alt som skjer. Som du har skjønt har jeg tatt skikkelig bloggfri hele sommeren - så nå er det mye å lese seg opp på. Igjen gratulerer med alt - og gled deg over alt det som er så fint. Hverdag og gleder, ikke sant, det er det det handler om :) klem til deg og god helg

    SvarSlett
  3. Så nydelig å finne så mye gull i hverdagen...

    SvarSlett

Tusen takk for at akkurat du legger igjen en liten hilsen. ♥