fredag 5. juli 2013

Ventetid

Bilder lånt fra produsentene. 
Sofa - Verona. Stuebord - Capri. Vitrineskap - Kristina. Alt fra Living.
Pledd fra By Nord. To puter fra Mokkasin. Mintgrønn pute fra Hay, potter Nanna fra Hviit.

Jeg venter. Venter og venter.
På bestilte møbler, glade dager, tilbud om jobbintervju, feriefølelsen og tid for avslapning.

Jobbsøking og oppussing tar all min tid og energi.
Jeg hadde gledet meg til sommerferie, sol, fri og pause fra plikter og hverdag, 
men slik er det ikke. En tilværelse som jobbsøker er absolutt ikke fryd og glede. 
Det er ubehagelig spenning, venting, håp, mye tid på søknadsskriving, og stadige slag i selvfølelsen. 
Som nyutdannet jurist med en bachelorgrad i arbeids- og organisasjonspsykologi, 
samt en cv som må kortes betydelig ned så jeg aldri dette som et problem.

Et bad som pusses opp, midlertidig bosted hos mamma og pappa, 
og nedstøving av allerede fint oppusset og innredet leilighet tærer også på gleden.

Heldigvis venter 19 timer total ferie med fine besteforeldre på Hvaler. 
Solen skinner. Det er meldt mer sol og varme. Lykke og jeg skal bade. 
Ja, for om sommeren skal man kunne bade - ute.  
Dessert, god middag, barbeint i gresset, tur i vakkert landskap, 
røverhistorier fra morfar som vi har hørt mange ganger før, tid til Lykkekos,
 og en sein kveld med kortspill og sjokolade. 
Det blir bra. 

3 kommentarer:

  1. Det er som om jeg skulle ha skrevet innlegget selv!!!
    Ferie, avslapping og kos kan jeg se langt etter i år. Jobbsøking og bygging opptar all min fritid og jeg har nesten aldri vært så sliten før! Men så blir det så bra til slutt :)

    God ferie - kos deg og nyt den :)

    SvarSlett
  2. Håper du virkelig nyter hvert sekund på Hvaler da :)
    Høres ut som en slitsom hverdag - men hold ut! Det ordner seg til slutt :) Kanskje ikke drømmejobben med en gang, men vær kreativ så dukker det nok opp noe. Lykke til!!!
    Og god sommer :)

    - Ingrid

    SvarSlett
  3. Trekk pusten dypt og kos deg med de små øyeblikkene, og ikke minst behold troen på deg selv! Jeg er ikke i tvil om at du duger som bare det, og at det bak neste sving ligger en løsning...
    Stå på!!!! Jeg heier på deg-klem

    SvarSlett

Tusen takk for at akkurat du legger igjen en liten hilsen. ♥